Tatiana Sokolova
- Associate Professor:Faculty of Creative Industries / School of Communication
- Tatiana Sokolova has been at HSE University since 2016.
Education and Degrees
- 2018
Candidate of Sciences* (PhD)
Institute for Social and Political Research of the Russian Academy of Sciences - 2016
Doctoral programme
Russian Academy of Sciences - 2012
Master's in Political Science
Peoples’ Friendship University of Russia - 2010
Bachelor's in Political Science
Peoples’ Friendship University of Russia
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
Young Faculty Support Programme (Group of Young Academic Professionals)
Category "New Lecturers under 30" (2017-2018)
Courses (2023/2024)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Mago-Lego; 2 module)Rus
Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 3 year, 1-4 module)Rus
Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 1, 2 module)Rus
- Past Courses
Courses (2022/2023)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Mago-Lego; 2 module)Rus
- Non-canonical Authors and Texts from the Early Modernity to the XIX century (Optional course (faculty); 1-4 module)Rus
Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2021/2022)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1 module)Rus
- Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 1-4 module)Rus
Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2020/2021)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1 module)Rus
- Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 1-4 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1-3 module)Rus
- Research Seminar - 1 (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1-4 module)Rus
- Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2019/2020)
- Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 1-4 module)Rus
- Introduction to Speciality and History of Communications (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1, 2 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1-3 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1-4 module)Rus
Publications11
- Chapter Karamalak O., Sokolova T. Communication of Fashion Sustainability in the USSR and Modern Russia: What Does the Young Generation Know About Ecological and Social Agendas in Fashion?, in: Fashion Communication in the Digital Age: Proceedings of the FACTUM 23 Conference, Pisa, Italy, 2023 Issue 1. Springer Publishing Company, 2023. doi P. 204-217. doi
- Article Соколова Т. Д., Алексеева А. М. Маркетинговые стратегии российских и глобальных брендов в Узбекистане: особенности, драйверы и барьеры // ВЕСТНИК КазНУ. Серия международные отношения и международное право. 2023. Т. 103. № 3. С. 87-104. doi
- Article Гришанин Н. В., Миневич Я. В., Соколова Т. Д., Товстий В. В. Современные реалии формирования корпоративной культуры в молодежной среде: взаимодействие права и идеологии // Правоприменение. 2023. Т. 7. № 1. С. 15-24. doi
- Article Гришанин Н. В., Миневич Я. В., Соколова Т. Д., Тиджиев Д. А. Патриотизм как ценностный ресурс в разработке корпоративной культуры российских компаний: оценка факторов, генезис понятий, тренды и тенденции развития // Контуры глобальных трансформаций: политика, экономика, право. 2022. Т. 15. № 5. С. 185-205. doi
- Chapter Соколова Т. Д., Шиняков Д. С., Тавровская М. А. КОММУНИКАЦИОННЫЕ ПРАКТИКИ РПЦ: АНАЛИЗИРУЯ СОЦИАЛЬНЫЕ МЕДИА И РЕЗУЛЬТАТЫ ОПРОСОВ ОБЩЕСТВЕННОГО МНЕНИЯ // В кн.: Секуляризация в контексте религиозных изменений современного общества / Под общ. ред.: С. В. Рязанцев. Кн. 4. Ч. 2. Вып. 4. Экон-Информ, 2018. С. 194-201.
- Article Орлова И., Соколова Т. Д. РОЛЬ И ФУНКЦИИ ОБЩЕСТВЕННЫХ СОВЕТОВ В ПОВЫШЕНИИ ЭФФЕКТИВНОСТИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ РЕГИОНАЛЬНЫХ ОРГАНОВ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ВЛАСТИ // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. 2017. Т. 17. № 1. С. 124-132. doi
- Article Соколова Т. Д. Субъекты общественного контроля в России: особенности функционирования. // Социально-гуманитарные знания. 2017. № 5. С. 328-335.
- Article Соколова Т. Д. Социально-политические факторы институционализации форм общественного контроля в России. // ПОИСК: Политика. Обществоведение. Искусство. Социология. Культура. 2016. № 2. С. 72-81.
- Article Соколова Т. Д. Идея гражданского контроля в европейской политико-правовой мысли. // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. 2015. № 1. С. 141-149.
- Article Соколова Т. Д. Общественный контроль в Российской Федерации: нормативно-правовая база, вызовы и перспективы // Наука. Культура. Общество. 2015. № 3. С. 98-103.
- Chapter Соколова Т. Д. Формы реализации и функции гражданского контроля в современной России // В кн.: Политика и политология в эпоху глобализации. Сборник статей студентов, аспирантов и молодых ученых-политологов. М. : МАКС Пресс, 2012. С. 199-207.
Conferences
- 2018
68th Annual Conference - International Communication Association (Прага). Presentation: COMMUNICATION AND COLLECTIVE MEMORYTHE PERCEPTION OF POLITICAL REPRESSIONS AMONG YOUNG RUSSIANS
- 2017The 4th Asian Congress (Торунь). Presentation: Rethinking China under crisis and sanctions: image of the region through the position of Russian media and the results of public opinion polls